HIGHLIGHT

6 BULAN TANPA HAID... Situasi yang membimbangkan bagi pasangan suami isteri

TESTIMONI: 6 BULAN TANPA HAID Tertekan betul perasaan. Tak sampai sekotak makan, haid dah keluar. Gembiranya perasaan, Allah saja...

Ahad, 3 April 2016

KOPI MINERAL MENGANDUNGI STEROID & BAHAYA UNTUK BUAH PINGGANG?

Selamat InshaaAllah


Dijamin tanpa steroid.

Malahan ia mengandungi bahan mineral yang sesuai buat kita iaitu mineral MAGNESIUM (http://bit.ly/Kebaikan-Magnesium-Kopi-Mineral).

Malahan risiko MASALAH BUAH PINGGANG oleh ubatan moden DAPAT DIKURANGKAN oleh MAGNESIUM dalam kopi mineral.

KEPENTINGAN MAGNESIUM

Jaga jantung, otot dan buah pinggang.



Sesungguhnya magnesium merupakan unsur amat penting untuk kesihatan tubuh. Setiap organ dalam tubuh manusia terutama jantung, otot dan buah pinggang memerlukan mineral magnesium.

Antara lain ia amat penting dalam menggiatkan aktiviti 300 jenis enzim dan memainkan peranan dalam penjanaan tenaga (pembinaan adenonosin triphosphate). Ia juga diperlukan bagi mengawal paras kalsium selain kuprum, zink, kalium, vitamin D dan pelbagai nutrien penting dalam tubuh.

Baca artikel penuh di sini: http://bit.ly/Kebaikan-Magnesium-Kopi-Mineral

MINERAL MAGNESIUM CEGAH PENYAKIT BUAH PINGGANG


Sedutan artikel di atas, http://bit.ly/Kebaikan-Magnesium-Kopi-Mineral :

"Jika orang ramai tahu mengenai peranan dan kegunaan magnesium dalam tubuh, penulis percaya berita mengenai kejadian kesan sampingan negatif seperti penyakit buah pinggang, hepatitis, hati kecut dan serangan jantung berpunca dari pengambilan ubat-ubatan moden untuk merawat penyakit jantung koronari dan diabetes jenis 2 akan berkurangan."


MINERAL MAGNESIUM KAWAL GULA PESAKIT DIABETES


Sedutan artikel di atas, http://bit.ly/Kebaikan-Magnesium-Kopi-Mineral :

"Ramai juga tidak tahu magnesium berupaya mengawal paras gula darah pada mereka yang mengalami diabetes jenis 2 (type 2 diabetes). Kalsium sendiri ialah bahan digunakan oleh sel beta pankreas untuk merembes insulin.
Sesungguhnya paras kalsium yang tinggi menyemarakkan keadaan hiperinsulinemia. Hiperinsulinemia ialah keadaan di mana paras hormon insulin dalam darah tinggi, iaitu keadaan biasa yang dialami penghidap diabetes jenis 2.
Ramai saintis percaya hiperinsulinemia berlaku berpunca daripada reseptor (tapak berlabuh) insulin yang terletak pada sel tidak berfungsi untuk membantu insulin berlabuh. Hakikat yang berlaku ialah paras gula sering kali tinggi seperti dialami penghidap diabetes menyebabkan paras magnesium dalam tubuh berkurangan."

Product of Malaysia 
HALAL JAKIM 
MS 1500:2009
1020-12/2006

KANDUNGAN: Krimer bukan tenusu (Sirap Glukosa, Minyak Sayur, Protein susu, Dipotassium Phosphate (E340ii), Sodium Hexametaphosphate (E452i), Pengemulsi, Silicon Dioxide (E551), Pewarna yang dibenarkan, Serbuk kopi segera, Maltodekstrin, Garam buluh, Serbuk koko, Aspartame, Mengandungi bahan penstabil dan bahan perisa yang dibenarkan.

TIDAK SESUAI BAGI FENILKETONURIK
(Kandungan ini disenaraikan dengan jelas dan penuh tanggungjawab)

PASARAN: Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei (Maknanya telah melepasi 4 buah negara)... Dalam perancangan untuk dipasarkan hingga ke Amerika Selatan

SYARIKAT PENGELUAR: Syarikat tempatan yang tersenarai di Bursa Malaysia Papan Utama. Telah menerima anugerah yang berprestij oleh FORBES ASIA, Kerajaan MALAYSIA termasuklah MARA.

PENGEDAR SAH: Mohamed Azlan 0179694148

SELAMAT MENGGUNA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan