HIGHLIGHT

6 BULAN TANPA HAID... Situasi yang membimbangkan bagi pasangan suami isteri

TESTIMONI: 6 BULAN TANPA HAID Tertekan betul perasaan. Tak sampai sekotak makan, haid dah keluar. Gembiranya perasaan, Allah saja...

Sabtu, 9 April 2016

Saya Takkan Jumpa lagi Insan Sebaik Beliau.

Saya Takkan Jumpa lagi Insan Sebaik Beliau.

Ramai ibu2 yang dilema masalah pengasuh, samada bibik, jiran, pusat jagaan semua, sekarang sedikit menakutkan..

Namun, cerita saya lain dari yang lain dan saya rasa saya sorang je yang ada cerita menarik ini...


Saya ada seorang pengasuh yg sangat sangat baik hati, terlalu baik hati dan sungguh baik hati..

Mulanya arwah ibu saya yang berkenan dengan beliau, kebetulan kami berjiran, beliau setuju untuk jaga anak tanpa nak ambik upah, katanya nak tolong je..bayangkan..

Lps tu saya bg juga, adat orang menolong kita pun kena memahami, anak jaga dijaga dengan baik sekali, lebih baik dari saya..

Lebih menarik lagi setiap kali ambik anak balik ptg, saya akan dpt sepinggan kuih hasil kerja tangan beliau sendiri, setiap hari tanpa miss.

Dari anak no 1 sampai no 3 beliau jaga, sampai beliau tolak jaga anak org lain sbb takut tak sempat..

Bayangkan dia jaga 2 anak laki dan seorang anak perempuan saya, namun suara jeritnya tak pernah kedengaran w.pun kita depan pagar rumahnya..

Hebat betul beliau..

Ya Allah..saya tak anggap beliau pengasuh,  tapi kakak yang bantu ringankan beban adiknya..

Moga Allah merahmati beliau sekeluarga..saya akan kenang jasa beliau hingga akhir hayat..

Sent from my Samsung device

Tiada ulasan:

Catat Ulasan